Förändringar av TV-teknik och utbud på alla områden

TV förändring

Förändringar av TV-teknik och utbud

 

Från och med 1 oktober avslutar Perstorps Bostäder att sända TV genom det analoga nätet. Bakgrunden är att det befintliga nätet bygger på gammal teknik, som inte utvecklas längre, och nu, när vi har ”öppet fiber” till våra lägenheter, har vi avtalat fram ett baspaket med Telia (utan extra kostnad för er hyresgäster). Vi vill på detta sätt attrahera hyresgäster från alla kategorier.

 

Telia är ansvariga för det öppna fibernätet - men du som hyresgäst kan välja den tjänsteleverantör som har det utbud av tv-kanaler och bredband som passar just dig bäst.

Utbudet av de leverantörer som finns att välja på för tv, bredbandslösningar och priser hittar du via www.bredbandswebben.se

 

Internet - I avtalet med Telia ingår även internet bas med 1 Mb/ sek, detta räcker till e-post och enklare surf. Önskar snabbare bredband beställes detta och bekostas av respektive hyresgäst själv.

 

TV – I dag levererar Telenor kabel-tv hos oss. Detta kommer att avslutas den 1 oktober 2023. Därefter krävs en TV- tjänst från Telia eller annan leverantör. Vi har förhandlat fram ett avtal med Telia, TV & Streaming start som kostar 0 kr / mån med följande kanaler:

Telia Tv                                                                                     

Observera att många leverantörer erbjuder olika tjänster via bredbandsuttaget i lägenheten.

Gå in på bredbandswebben.se för att se vad man kan beställa.   

 

Väljer ni Telia - Beställ TV-box redan nu.  Varje hyresgäst beställer själv sin box och väljer vilken tjänst som önskas. Boxen skickas direkt till hyresgästen. Det behövs även en mediaomvandlare som hämtas på Perstorps Bostäders kontor. Beställer man snabbare Wifi

ingår även trådlös router hos Telia och då behövs ej mediaomvandlare.

Om du redan har en bredbandstjänst, så behöver du inte aktivera den igen. Du kan när som helst välja att uppgradera din tjänst till en högre bredbandshastighet än den som ingår kostnadsfritt.

 

Beställning av tjänster Telia – gå in på telia.se/aktivera, på sidan visas de tjänster som ingår i gruppavtalet med Telia. Här kan du också välja till utöver det som ingår.

Vid frågor om Telias tjänster; ring Telias kundtjänst på 90 200 eller besök telia.se

 

Observera att det står er fritt att välja leverantör och tjänst på www.bredbandswebben.se

Frågor besvaras av Perstorps Bostäder 0435-394 00 dagligen 10-12.